Wonderbaarlijke vermenigvuldiging van de hagelslag - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Jordanie2017 - WaarBenJij.nu Wonderbaarlijke vermenigvuldiging van de hagelslag - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Jordanie2017 - WaarBenJij.nu

Wonderbaarlijke vermenigvuldiging van de hagelslag

Door: Ronne de Jong

12 Augustus 2017 | Jordanië, Amman

11-08
Het verhaal van de wonderbaarlijke vermedigvuldiging van de hagelslag.

Elke ochtend bij het ontbijt stond hij er. Het speciaal door Amber meegenomen hagelslagpak. Inmiddels hadden we er allemaal een broodje mee bedekt en alle niet Nederlandse mensen moeten ook aan onze oerhollandse hagelslag geloven. Langzaam maar zeker begonnen wij ons te verbazen over de onuitputtelijke inhoud van het pak hagelslag. En vandaag op de laatste dag die wij in de kerk besteden is de bodem toch echt bereikt. We hebben inmiddels afscheid genomen van de stoffelijke resten. Het hagelslagpak is van ons heen gegaan met een legendarische status. We zullen het ons altijd herinneren als het verhaal van de wonderbaarlijke vermedigvuldiging van de hagelslag.

Een knal feest.
Cadeautjes, balonnen, popcorn, gelach gegier en gebrul. Het laatste kinderprogramma was een knal feest. Erik heeft een paar kinderwerkers een snelcursus ballon-origami gegeven en als gevolg was de zaal gevuld met lichtbewapende kinderen. Met hun ballonzwaarden zwaaiend door de lucht en rennend door de zaal. De voorbereidde quiz ging verrassend soepel, in tegenstelling tot het uitdelen van de prijzen.

De doop van Erik.
Erik is gedoopt.

Het laatste avondmaal.
De afsluitende maaltijd was gezellig met alle mensen van het jongerenprogramma. Om het voorbeeld van woensdag te volgen hadden we besloten dat er een overvloed aan eten moest komen. Het was een fantastisch gezicht om te zien dat er op drie plekken tegelijk vol passie gekookt wordt. En het resultaat mocht er wezen een heerlijke avond met gezellige mensen. Een fantastisch afscheid.

Ps.
Het verhaal van Erik's doop is te mooi om over te slaan, dus staat het hier alsnog. Al een wat langere tijd heeft Erik op zijn hart om zich te laten dopen. Na wat gesprekken en een Bijbel studie met Tony was het definitieve besluit toch echt daar. En na wat schuiven met het programma zijn we met z'n alle naar de Jordaan gegaan, om daar enkele luttele meter van de plek waar Jezus gedoopt, Erik te laten sterven en weer op te wekken.

Verslag uit: Jordanië, Amman

Jordanie Amman quality time met vluchtlingen.

Beste lezer,

De aankomende periode zullen 8 vrijwilligers zich inzetten onder de vele vluchtelingen in Amman. Wij zullen 10 dagen opgenomen worden in de lokale gemeenschap en in samenwerking met de Grace Church activiteiten organiseren voor kinderen, tieners en volwassenen.

Het programma
Overdag vermaken we kinderen en tieners met activiteiten, zoals sport, spel en creatieve workshops waar alle voorbereiden inmiddels rond voor zijn. In de avond ontmoeten wij volwassenen middels het kerkcafé. Hier komen vluchtelingen samen om elkaar en anderen te ontmoeten. Voor ons geweldige kans om contact te maken en hierdoor iets voor hen te kunnen betekenen! Ook zullen we helpen bij distributies; waarbij er kleding en voedsel uitgedeeld wordt.

Doel
Wij willen graag een verschil maken in het leven van de vluchtelingen in Amman. Dit kan al door zoiets kleins als onze aanwezigheid, onze tijd, aandacht en liefde. Wij willen positief en met belangstelling met de vluchtelingen om gaan. Op deze manier geven wij hen menselijke waardigheid en nieuwe hoop!

Wij zullen proberen dagelijks een verslag te maken om u zoveel als mogelijk te betrekken in ons project.

Veel leesplezier.